вторник, 12 април 2011 г.

За банките


През м. април 2011 г. протес срещу банки не може да бъде пълноценен, защото банките не са причина за криза. Срещу какво да се протестира? Истината е, че е налична (от 1716 г.) световна грешка в държавното финансово управление, която грешка е продължена в Р. България и сега същата грешка е особено важна причина да има криза, при която могат да фалират и банки. Пример: Фалиралите банки през последното десетилетие на XX век в Р. България, сега в Ирландия и (стотици) в САЩ.
Ако някой не знае за същността на тази държавна финансова грешка, моля да се запознае с публикации в Facebook групаЗНАЕМ ЗА КАТАСТРОФАЛНА ДЪРЖАВНА ФИНАНСОВА ГРЕШКАhttp://www.facebook.com/home.php?sk=group_200597803284863&view=docs и за допълнителна информация може да се включи в тематични дискусии.
За съжаление до 2011 г. сини и червени и прочие наричани управляващи и опозиция живеят с илюзия, че при тяхно държавно управление могат да направят нещо полезно за обществото. Това и при най-голямо желание не е възможно, защото те (по един или друг начин) одобряват и продължават дългогодишна държавна финансова грешка, поради която неотменимо се развиват икономически и социални диспропорции и криза.
Кризата в Р. България през 2009-11 г. е възроденост от тази през 1996-7 г. Днес най-важното е да се разбере тази световна държавна финансова грешка, която за съжаление се допуска и от българското правителство и предприемане на практически мерки за нейно отстраняване, което е предпоставка за успешно преодоляване на кризата.
Иван Митев

събота, 9 април 2011 г.

За Португалия

DarikFinance.bg Португалският вододел.


Иван Митев:
Проблемът (в началото на м. април 2011 г.) на държавата Португалия е, че работи в условия на държавна финансова грешка и това е особено важна причина за беди на нейни жители.
За съжаление правителството на държавата (по една или друга причина, по един или друг начин) одобрява продължаването на тази държавна финансова грешка. С това гибелно за държавата поведение (а именно португалските финансови специалисти са за запазване на непълноценен начин на държавно управление от времето на "Златните" и при новите условия с "Незлатни пари", което е причината за кризата) се развиват диспропорции и криза.
Проблемът (при наличие на държавната финансова грешка) за действащия Министър-Председател на Министерски съвет на Португалия г-н Жозе Сократеш е подобен както при предходните премиери, а именно, че се съгласява с продължаване на държавна финансова грешка, поради която държавното управление е принудено да плаща милиарди допълнителни разходи и се лишава от пазарно обезпечени приходи.

***

Събитията през 2011 г. се развиват в зависимост от условията.
Поради наличието на представяната държавна финансова грешка, при сравнително новата парична единица „евро”  - и в Европа правителствата са принудени да правят никому ненужни допълнителни финансови разходи и са с намалени приходи.
Тази държавна управленска непълноценност с продължена (от 1716 т.) световна държавна финансова грешка развива икономически, социални и други диспропорции и води до криза. При страните е наличен и държавен бюджетен дефицит, който пречи за успешно преодоляване на кризата.
Още при приемане на еврото, за запознати с истина при развитие на обществени процеси е ясно, че при запазване на държавната финансова грешка се достига до криза и ще има политически сили в отделни европейски държави, които ще използват същата тази криза за да спечелят политическа власт чрез обещание, че ще излязат от развиваща криза Еврозона.
Истината е, че не самото „евро” е причина за кризата, а тази причина е непълноценния начин на държавно финансово управление.
За успешно преодоляване на кризата е необходимо премахване на държавната финансова грешка, поради която се развива сегашната криза.

***

Защо трябва да се протестира срещу банки?
Днес проблемът не е в банките, а в конкретна грешка при държавно финансово управление, защото тази финансова грешка ражда диспропорции и води до криза, която пречи и на самите банки.
Сегашните протести не са насочени към истинския проблем и са обезценени и ще са безрезултатни, защото протестиращите са против последици, но (по един или друг начин) одобряват държавната финансова грешка, поради която са налични тези последици.

петък, 8 април 2011 г.

Дискусия (3)

Дискусия във Facebook:

Грешка е, че правителството запази наличието на многогодишна държавна финансова грешка. Това донесе допълнителни парични разходи за държавата за милиарди лева и лиши бюджета от възможни приходи. Това обстоятелство създаде диспропорции и се развиха симптоми на криза, което осигури неговия политически самопровал. Доказано е, че при условия на сегашната държавна финансова грешка се постига сигурен политически самопровал.

***

Досега живеем при условия на налична държавна финансова грешка (която може да се нарече грешка на Джон Лоу), заради която неотменимо се развива криза. Който запази тази грешка си осигурява управленски самопровал, защото при условията на представената грешка - колкото повече работи едно правителство, толкова по-лоши резултати получава.

***

Ако искаме истината, следва да признаем, че днес сме жертва на държавна управленска финансова грешка, която е започнала през 1716 г. по предложение на Джон Лоу. Защо се страхувате от истината?

***

Необходимо е да се разбере наличието на сегашната световна държавна финансова грешка, също нейната особена роля за наличието на криза и да се започне работа за нейно премахване. Ако тази управленска финансова грешка се запазва - не е възможно устойчиво обществено развитие.

***
Държавната финансова грешка е, че при сегашни условия на ползване на "Незлатни пари" се управлява по начин от времето на "Златните пари". Запазването на стария (от времето на "Златните пари") начин на финансово управление при нови условия с "Незлатни пари" развива диспропорции и води до криза.
Премахването на грешката става чрез усъвършенстван начин на държавно финансово управление, който може да се означи като "Модел Ресурси М".
При подобреното държавно финансово управление се премахва особено важнана причина за криза и се прекратяват никому ненужни държавни разходи, придружено с допълнителни пазарно обосновани бюджетни приходи.

***

Това, което е написано в дискусията не е художествена измислица, а научни изводи. За мнозина е изключителна изненада, защото е новост. За съжаление към днешна дата, само определени лица са дали знак, че знаят за наличие на представяната държавна финансова грешка.

***

Проблемът на държавата е, че обществото функционира в условия на държавна финансова грешка и това е особено важна причина за беди на хората.
Управляващата партия (по една или друга причина, по един или друг начин) одобрява продължаването на тази държавна финансова грешка.
С това гибелно за държавата поведение (а именно нейните финансови специалисти са за запазване на непълноценен начин на държавно управление от времето на "Златните пари" и при новите условия с "Незлатни пари", което е причината за кризата), партията не се различава от предишните управляващи и това е предпоставка за намаляване на рейтинг и подсигурен управленски провал.

***

Фактът, че управляващата партия подкрепя сегашния „наложен икономически ред” в частта му на модела на непълноценно държавно финансово управление е предпоставка, че тази партия се обрича на сигурен политически самопровал. 

***

Проблемът (при наличие на държавната финансова грешка) за действащ Министър-Председател на Министерски съвет е подобен както при предходните премиери, а именно, че се съгласява с продължаване на държавна финансова грешка, поради която държавното управление е принудено да плаща милиарди допълнителни разходи и се лишава от пазарно обезпечени приходи.
Поради този държавен недостатък се развиват диспропорции и криза, която оказва своето влияние за подсигурен (подобно на предишни правителства) управленски провал.

***

Това е реалността - никому ненужната държавна финансова грешка продължава и това пречи на всички, защота сме жертви на създадената поради държавната грешка криза. В числото на жертвите са и министрите от правителството. От тях зависи тази държавна финансова грешка да се прекрати. Нашите възможности са да им кажем, че има такава държавна грешка и е много по-полезно същата да бъде премахната. 

***

За съжаление държавната финансова грешка е допусната още през 1716 г. и продължава досега. Същата държавна финансова грешка вече 295 години оказва своето негативно въздействие върху полезното обществено развитие, но едва наскоро бе открита и стана известна.
Грешката е навлязла в живота на хората по инициатива на Джон Лоу и поради тази причина може да се нарече "Грешката на Джон Лоу".
Да, истината е тази, че сега държавните ръководители се ръководят от това, което е направил преди 295 г. Джон Лоу и страдат от тази своя практика.
Нима Жан Виденов по собствено желание се провали, или че сега г-н Б. Борисов сам желае да си създава управленски трудности, или че в САЩ имат желание да обявят държавно фалиране? Причината за техните трудности е, че финансистите на държавите не правят разлика при платформа на държавно финансово управление в зависимост от това какви са парите – „Златни” или „Незлатни”.
Истината е тази, че доскоро не се знаеше за тази държавна финансова грешка. Откритието на грешката е изненадващо за мнозина и се съпътства с трудности за нейно разбиране.
Аз пиша открито за нея, защото зная за нейното съществуване и за възможност за успешно отстраняване.

***
Разрухата на американските финанси през 2011 г. е заради налична държавна финансова грешка, изразяваща се в ненужно продължаване (за първи път в света от 1716 г.) на неправилност, внедрена по инициатива на Джон Лоу [същността е - не се отчита разлика между качества на "Незлатни" спрямо "Златни пари" и при условия на "Незлатни" се ползва стария (от времето със "Златни пари") начин на държавно финансово управление.], в резултат на което държавните власти са с никому потребни завишени финансови разходи и ограничени бюджетни приходи.
При тези гибелни за американското стопанство условия се развива и държавен бюджетен дефицит и съответни лоши последици. Това неразвито държавно управленско финансово поведение подсигурява създаване и развитие на икономически, социални и други диспропорции и криза.
Представената слабост може успешно да се отстрани с премахване на сегашната държавна финансова грешка чрез усъвършенстване на държавното финансово управление с прилагане на знания за Ресурс М.

***

При наличието на държавна финансова грешка [Същността е - не се отчита разлика между качества на "Незлатни" спрямо "Златни пари" и при условия на "Незлатни" се ползва стария (от времето със "Златни пари") начин на държавно финансово управление.] се подсигурява създаване и развитие на икономически, социални и други диспропорции и криза, при която се развиват регресивни икономически процеси.
С роля на катализатор за развитие на регресивните икономически процеси е основната лихва на съответната Централна банка.  [При по-висока основна лихва – процесите се ускоряват (пример Р. България 1996 г.), а при по-ниска лихва – процесите се забавят.]
В САЩ процесите сега се забавят по влияние на сравнително ниската лихва на Федералния резерв. Това само отлага времето на „достигане на дъното”.

четвъртък, 31 март 2011 г.

Отговори

Отговори на въпроси при дискусии във Facebook: 


Проблемът при сегашните протести е, че протестиращите (поради незнание) одобряват главната причина [Същността е - не се отчита разлика между качества на "Незлатни" спрямо "Златни пари" и при условия на "Незлатни" се ползва стария (от времето със "Златни пари") начин на държавно финансово управление. Това неразвито държавно управленско поведение подсигурява създаване и развитие на икономически, социални и други диспропорции и криза.] за проблемите си, а са притив управляващи, т. е. които и да са управляващи - ако не се премахне сегашната главна причина, то проблемите ще си останат.

 ***

Опитвам се по най-разбираем начин да представя истината. Опитът показва, че всеки който желае да разбере нейната същност успява.
Моето представяне трябва да разобличи една почти 300 годишна световна държавна финансова грешка и това е съпътствано с трудности, защото този който чете тези новости е обременен с непълноценни знания, на които са го учили в училище и/или в университета.
Публикуваното не е художествена измислица, а реални научни факти, т. е. тяхната същност не може да се скрие, а само да се отложи във времето тяхното разбиране.
Да, преди години, когато ме учиха в университета ми преподаваха, че за държавното управление и съответно за полезното икономическо развитие няма значение дали се ползват „Златни” или „Незлатни пари”. 


През 2011 г. в университетите продължава да се преподава тази грешка и правителствата продължават да я прилагат  и това да води до раждане и развитие на диспропорции и криза.
Днес  това е практика и на българското правителство и при нейно продължаване, същото е обречено на управленски провал.
Приравняването на „Незлатни” със „Златни пари” е непълноценна (и изключително вредна) теория и практика и при условия на „Незлатни пари”, за да имаме полезно стопанско развитие е необходимо да се ползва (спрямо времето със „Златни” пари) подобрен начин на държавно финансово управление.
При сегашната практика ние сме в ситуация, при която (поради продължаване на представената държавна финансова грешка) правителството колкото повече работи, толкова по-лоши икономически резултати ще получи.
Признавам, че професорите в университета ме учиха по начин по който не се разбираше тази държавна финансова грешка, но днес казвам – тази държавна финансова грешка е разкрита и за пълноценно стопанско развитие е полезно да бъде прекратена.



***


Живеем в етап на развитие на човешката цивилизация, при който (след откриване на държавната финансова грешка от 1716 г.) ще настъпи и нейно прекратяване.
Никому ненужното запазване на държавната финансова грешка води към развитие на диспропорции и циклична криза.





***
Откриването на държавната финансова грешка (от 1716 г.) и нейното прекратяване е неделима част от световното развитие. Възможно е това първо да стане в Р. България или в друга държава. Това е нормален процес в развитието, подобно на откриване и използване на "Законът на Архимед" или "Теоремата на Питагор".
***
Сегашната държавна финансова грешка е налична и тя пречи на всички, в т. ч. и на правителството. При нейно наличие, каквото и да се прави (и който и да е на власт) се достига до криза, която не зависи от "Краденото", тъй като то е криминален процес, с оценка според съответни правни норми.

***

Проблемът по който започна дискусията е за протестите (които са както в слабо развити държави, така и при високоразвити) и моето мнение е, че не трябва да се протестира за последици (инфлация, безработица, несигурност и друго), а за тяхната причина, която е сегашната катастрофална държавна финансова грешка.

***
Не е възможно при описване на доскоро непознати икономически зависимости пълноценно да се ползват досега познати за широката публика икономически категории.
Разбирам, че това създава трудности за бързо разбиране на изненад...ваща за мнозина истина, но това съпътства всяка научна новост.
Необходими са и се ползват нови категории (Например „Ресурс М”).
При конкретен Ваш въпрос - давам и съобразен с въпроса отговор.
Как по-разбираемо да представя, че през 1716 г. е направена държавна финансова грешка и тази грешка досега продължава и това е особено важна причина за криза и щети за хората?

***

Управляващите и техните избиратели не са виновни, че доскоро не се знаеше за наличие на тази световна държавна финансова грешка, поради която се достига до криза.
Разбарането за грешката е световна новост. Аз правя това, което съответства на моите възможности - представям наличието на тази катастрофална държавна грешка и съм готов да подпомогна всеки, който желае да я разбере.
Разбирането на грешката е изключително специфичен процес при който следва да се признае за съответна досегашна слабост. (Пример: при представяне на новите знания пред един от най-известните учени-икономисти в БАН, той след като разбра същността на новите знания и тяхната правото бе напълно шокиран, защото бе ясно, че всичките му трудове, които е написал нямат пълноценна научна стойност.)
Да, сега мнозина не желаят новите знания, защото те разкриват тяхна сегашна слабост (не правят разлика при държавно управление, в зависимост от ползвани „Златни” или „Незлатни пари”.
Реалността е следната: Разкриването на сегашната държавна финансова грешка не е художествена измислица, а е научен факт, който за достатъчно време ще се разбере от все повече хора.
В началото на м. април 2011 г. разбирането на тази държавна финансова грешка е в теоретичен обхват, но е необходимо само достатъчно време за начало на нейно реално премахване.

***

За съжаление тази държавна финансова грешка е налична и ако пишем истината не можем да я пренебрегнем.
Нима е по-добре да живеем при условия на досегашни незнания?

***
Ако Вие знаете за държавната финансова грешка, то ще знаете истината защо обществото е в криза и вярно ще разбирате поведението на управляващите.
Жалко е, че все още самите управляващи не знаят за тази катастрофална държавна финансова грешка, защото тя пречи и на тях и ги развива в жертви на собственото им непълноценно поведение.

вторник, 15 март 2011 г.

За Европейската комисия

Илиана Иванова: "България изрази ясна позиция за приоритетите на ЕС в контекста на финансовата и икономическата криза".

Мнение на Иван Митев:

ЗА ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ

В българското финансово управление основно слушат съвети от Европейската комисия (ЕК) и това е повод за преценка на ролята на специалистите от ЕК за състоянието и на българската икономика.
Възниква въпросът – кой е виновен, ако представители на ЕК дават грешни финансови съвети?
Определена отговорност имат и приели и изпълняващи непълноценни съвети, т. е. съответните компетентни органи, но преценка следва да има и за тези, който дават непълноценни финансови съвети – в случая представители на ЕК.
За подобряване на сегашната икономическа обстановка във всяка държава от
Европейския съюз (ЕС) е жизнено необходимо да се премахне основния недостатък във финансовото управление в държавите в ЕС, което е налично поради продължение на наследена (от 1716 г.) непълноценна финансова практика от водеща европейска държава.
Същността на този недъг е, че с одобрение на ръководството на ЕС в държавите се ползва непълноценна платформа на държавно финансово управление, при която ненужно е обезценена пазарната роля на компетентни държавни органи. Конкретността на грешката, която се допуска е никому ненужно запазена практика от времето на „Златните пари” и несъобразяване с качества на ползвани „Незлатни пари”.
Ръководството на ЕК одобрява изключително грешен подход – компетентните държавни органи да извършват разходи за защита на съответната финансова система без да изискват и получават от конкретни потребители пазарно заплащане.
Именно прилагането на това вредно за всеки пазарен субект пазарно самоотрицание е основна причина държавните управления на страните от Европа да имат завишени ежедневни разходи и да са лишени от полагащи се парични приходи. Това създава стопански диспропорции, саморазвиват се стихийни регресивни икономически процеси и криза. Последиците от катастрофалното държавно финансово управление изпитват върху себе си всички европейски страни, като това е по-пълно изявено при Р. Гърция, Кралство Испания и др. Поради влиянието на непълноценното държавно финансово управление, при съответните стопанства са налични стихийни процеси на стопански упадък.
Подобни регресивни стопански процеси има и в Р. България. Ако компетентните български държавни органи продължават досегашната препоръчана и одобрявана от представители на ЕК грешна и самоубийствена практика на държавно пазарно самоотрицание, то българската икономика се самообрича на уголемяваща се финансова обезценка.
Представям открито този важен обществен проблем, защото управленската финансова грешка е открита и е възможно начало за нейно премахване.
Заради грешно управленско финансово поведение, ежедневните реални парични загуби за европейските държави са за милиарди евра, но все още компетентните органи не намират сили за корегиране на допускана слабост.
Проблемът е световен от 1716 г., но през 2011 г. е възможно успешно решение.
За преодоляване на тази никому ненужна финансова грешка в европейското управление и реално преодоляване на кризата е необходим конкретен пазарен подход за защита на обществени интереси. Началото на успешно усъвършенстване може да се осъществи от конкретни действия на български държавни органи, които ще са полезни за спасение на ЕС.
За съжаление представителите на ЕК трудно могат да бъдат убедени, ако те самите не желаят да разберат, че сега прилагат начин на катастрофално държавно финансово управление.
Всеки изгубен ден за коригиране на допускани неточности е изгубен навеки и това носи нови преки и/или косвени щети за всеки български гражданин.

сряда, 2 март 2011 г.

За дефицита

DarikFinance.bg: "Бюджетът стартира 2011 с дефицит от половин милиард." Бюджетното салдо по консолидираната фискална програма на касова основа за месец януари е отрицателно в размер на 477,3 млн. лв., като се формира от дефицит по националния бюджет в размер на 394,7 млн. лв. и по европейските средства в размер на 82,6 млн. лева, съобщи Министерството на финансите.

За сравнение бюджетното салдо за януари 2010 г. бе отрицателно в размер на 499,1 млн. лева.


Мнение на Иван Митев: 
Заради налична държавна финансова грешка, изразяваща се в никому ненужно продължаване (от 1716 г.) на неправилност на Джон Лоу [същността е - не се отчита разлика между качества на "Незлатни" спрямо "Златни пари" и при условия на "Незлатни" се ползва стария (от времето със "Златни пари") начин на държавно финансово управление.] държавните власти са със завишени разходи и ограничени приходи. При тези гибелни за българското стопанство условия се развива и държавен бюджетен дефицит и съответни лоши последици. Това неразвито държавно управленско финансово поведение подсигурява създаване и развитие на икономически, социални и други диспропорции и криза.
Представената слабост може успешно да се отстрани чрез усъвършенстване на държавното финансово управление с прилагане на знания за Ресурс М.

вторник, 1 март 2011 г.

Прогнози

1: В статията "Къде ще е следващият бунт?" (в DarikFinance.bg) е отразено, че "Международният валутен фонд в доклада си за Египет от април 2010 г. хвалеше страната за „устойчивите и широкообхватни реформи след 2004 г.“ - които според МВФ са направили икономиката по-стабилна и устойчива на външни шокове".
Причината за допуснатата неточност от специалисти от МВФ е, че те все още не отчитат същността на генералната причина за криза, т. е. не оценят влиянието на грешката в държавното финансово управление.

2: В официално представената на 6 декември 2010 г. в Национален пресклуб БТА-София творба "ПАРИТЕ не са ЗЛАТО", книга първа "ЗАКОНЪТ" е записано на страница 85: "След 2010 г., уголемяването на локални и глобални диспропорции е възлов въпрос в ... Арабска р. Египет... Безпределната субсидия е Генерална причина за криза и напрежение за социална и политическа дестабилизация".
Прогнозата е потвърдена, защото грешното държавно финансово управление на Арабска р. Египет е особено важна причина за случилото се в тази държава.