петък, 14 юни 2013 г.

Неволята на ЕЦБ

Инфлацията в еврозоната се ускорява

http://www.investor.bg


Мнение:

При условия на сегашно негодно за евро държавно управление, Европейската централна банка (ЕЦБ) не може да осигури успешно прекратяване на стопанска криза, тъй като причината не е в нейна компетентност.

ЕЦБ е жертва на държавна грешка и колкото по-добре изпълнява свои задължения за осигуряване на икономически растеж – толкова по-голям потенциал за европейска криза ще се развие.

При негодно за евро държавно управление:

1. В съответно стопанство се развиват диспропорции.

2. Колкото повече ЕЦБ подпомага развитие на икономически растеж – толкова повече се разрастват тези диспропорции.

3. Уголемените диспропорции създават трудности и (след достатъчно време) криза.

До 24 часа време след като се ликвидира причина – кризата в Еврозоната ще е отстранена.

Пример: Ако Гърция бе подобрила своето държавно управление и същото е годно за евро – тази страна щеше да е със завишени възможности да плаща дълговете си в срок и притежатели на гръцки държавен дълг няма да понасят щети за над 105 милиарда евро.

Иван Митев – икономист


четвъртък, 13 юни 2013 г.

Коварна зависимост

Министър Греков: Излизаме от кризата чрез иновациите в земеделието

Мнение:

Вероятно министърът на земеделието проф. Димитър Греков не знае, че при наличие на грешка (негоден за парите начин на държавно управление) колкото повече са инвестициите за осигуряване на икономически растеж, толкова е по-голям потенциалът за криза и нанесени вреди.

Тази коварна зависимост не е обществено известна и продължава да нанася жестоки щети.

Иван Митев - икономист

понеделник, 10 юни 2013 г.

За държавният дълг през 2013 г.


News.dir.bg - 10 юни 2013, 10:33
 
Ирландия, Гърция и Португалия са с нива на дълга спрямо приходите от над 300%, показва анализ на британския вестник Guardian, цитиран от Дарик...






Мнение:

Ситуацията с държавния дълг през 2013 г. е последица от влияние на причина за сегашна криза (негоден за парите начин на държавно управление).

Ако тази слабост не се допускаше - държавите нямаше да имат наличните през 2013 г. дългове.

Иван Митев - икономист

събота, 8 юни 2013 г.

Вреди за над 1000 милиарда евро

Част от "ОБЯСНИТЕЛЕН МЕМОРАНДУМ"

към  Предложение за РЕГЛАМЕНТ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА относно пруденциалните изисквания за кредитните институции и инвестиционните посредници__Част І /* COM/2011/0452 окончателен - 2011/0202 (COD) */


1. Контекст на предложения акт 1.1. Основания и цели на предложението
Обхватът на финансовата криза разкри наличието на недопустими рискове в текущото регулиране на финансовите институции. Според оценки на МВФ, понесените от европейските кредитни институции загуби в резултат на кризата между 2007 и 2010 г. възлизат на близо 1000 млрд. EUR или 8 % от БВП на ЕС.
С оглед възстановяване стабилността на банковия сектор и гарантиране кредитирането на реалната икономика, ЕС и държавите-членки приеха широк набор от безпрецедентни мерки, цената на които бе в крайна сметка платена от данъкоплатците: към октомври 2010 г. Европейската комисия бе одобрила мерки за държавна помощ за финансовите институции от порядъка на 4 600 млрд. EUR, от които над 2 000 млрд. EUR бяха ефективно използвани през 2008 и 2009 г.
Фискалната подкрепа, предоставена на кредитните институции, трябва да бъде придружена от солидна реформа, за да се преодолеят откроените при кризата недостатъци от нормативно естество. В това отношение Комисията вече предложи редица изменения на банковото законодателство, които влязоха в сила през 2009 г. (ДКИ II) и 2010 г. (ДКИ III). В настоящото предложение се съдържат разработени и договорени в глобален мащаб елементи на стандартите за капитала и ликвидността на кредитните институции, познати като „Базел III“, като също така се хармонизират други разпоредби от действащото законодателство. Предпочетените нормативни мерки са подробно обяснени в раздел 5 по-долу.



Мнение:

В документа са представени факти за вреди за над 1000 милиарда евро поради негоден за парите начин на държавно управление.

Пример: Ако тази световна управленска слабост не се допускаше – държавите нямаше да имат наличните през 2013 г. дългове.
 
Иван Митев - икономист

петък, 7 юни 2013 г.

За бюджета

24chasa.bg


Две притеснителни неща за бюджета

 

Мнение:

 

Проблемът при бюджета е, че се изпълнява при условия на грешка - негоден за парите начин на държавно управление.

При тези условия  всяко правителство е обречено на сигурен провал, тъй като министрите колкото повече работят да постигнат икономически растеж - толкова по-голям потенциал за криза се развива и щетите за хората са по-жестоки.

Катастрофалната зависимост не е публично известна и нейните вреди продължават.

Пример: Ако тази световна управленска слабост липсваше – държавите нямаше да имат наличните през 2013 г. дългове.

Иван Митев - икономист

четвъртък, 6 юни 2013 г.

ФЕД и ЕЦБ са жертви

investor.bg

Злоупотребите с монетарната история продължават 

 

Мнение:

 

ФЕД и ЕЦБ са жертви на негоден за парите начин на държавно управление.

Те нямат възможност да осигурят прекратяване на сегашна криза, защото причината не е в тяхна компетентност.

 

Иван Митев - икономист

вторник, 4 юни 2013 г.

Опасността за правителството

Опасностите пред плана "Орешарски"

trud.bg

Мнение:


Особено важна опасност за плана "Орешарски" е, че се изпълнява при условия на държавна грешка - негоден за парите начин на държавно управление, при което правителството е обречено на сигурен провал, тъй като министрите колкото повече работят да постигнат икономически растеж - толкова по-голям потенциал за криза ще се развие и щетите за хората са по-жестоки.

За да е възможно пълноценно обществено развитие е необходим ГОДЕН за парите начин на държавно управление.

Иван Митев - икономист